Magazin
Hol kapható?
Feliratkozom!
Impresszum
Adatvédelmi szabályzat
Médiaajánlat

Cím: 1031 Budapest, Graphisoft Park, Záhony utca 7. Telefonszám: (+36‑1) 50‑50‑800 Hírlevél

Copyright 2018, Marquard Media Magyarország Kiadó.

Fejlesztette a Marquard Digital Services

A szépség nem relatív

A Concorso d’Eleganza Villa d’Este a procc autós rendezvények legvillantósabbja.

A genfi autószalon egy vágóhíd szépségével bír a Comói-tó partján található, 16. századi villa kertjében megrendezett Concorsóhoz képest, mi pedig a helyszínen szívtuk magunkba a benzingőzt és az old money-féle dolce vitát.

A Lago di Como egyik, az „öreg pénz”, avagy – ha úgy tetszik – a tradicionális arisztokrácia mai maradványa által preferált szelete Cernobbio. Bár a világ ezen pontján nehéz bármiben is kivetnivalót találni, azért az tény, hogy egy historikus hotel édeni kertje és magával ragadó enteriőrje utánozhatatlan körítéssel képes ellátni az egészet.

Mi a német luxusóragyártó – és Concorso d’Eleganza-szponzor – A. Lange & Söhne meghívására tehettük tiszteletünket ezen az autógyűjtők számára már-már mitikus jelentőséggel bíró rendezvényen, mely nem csak nevében elegáns.

Szépségverseny másképp

A testvércikkben bemutatott Mille Miglia és a Concorso d’Eleganza Villa d’Este két dologban közös: az autók imádatában és a rendezésnek helyt adó országban. Ennyi. A Mille Miglián a fákkal szegélyezett országúton látjuk a sirályszárnyas Mercedes 300SL-eket egymástól fél méterre száguldani – a Concorsón a váltó ki sem kerül egyesből, még hátrafelé is inkább tolják az autókat.

Bár a Mille Miglia és az ott versenyző autók rendeltetés­szerű használata könnyen kedvelhető kombinációt eredményez, ez nem jelenti azt, hogy az alig két héttel később megrendezett tóparti affért szabad lenne leírnunk. Ezeknek az autóknak ugyanis már van egy másik rendeltetése is: ők a mi – és az autóipar – emlékezete. Amikor a hagyományosan kék-fehérbe öltözött, panamakalapos zsűri átnavigálja magát a félszáz, a Villa d’Este fehér kavicságyára és zöld pázsitjára ráengedett, benevezett, nyolc osztályba sorolt autók között, figyelmük egy részét a legapróbb részletek eredetiségére fordítják.

A legöregebb autó az 1914-es Rolls-Royce Torpedo Phaeton típusú 40/50 H.P. Silver Ghost volt – nálunk pusztán ezzel a névvel is abszolút nyertes lett volna. Ezzel szemben – természetesen egy másik kategóriában nevezve – a legmodernebb darabok az 1985-ös Aston Martin V8 Vantage, valamint az 1988-as Porsche 959 voltak; ők bizonyítják az elterjedt és elfogadott nemzetközi értelmezést, miszerint a „vintage” autók harmincéves kornál kezdődnek.

A cikk folytatását a 2019. július 18-án megjelent Exclusive magazinban találja!

Érdekelnek a legújabb cikkeink, exkluzív tartalmaink?

Iratkozz fel hírlevelünkre és elsőként olvashatod a jó élet titkait!